Första doppet i poolen

Sara i kasebanan

Lite försök till konster i vattnet

I love Starbucks ..

Idag blev det frukost på hotellets fina matställe med Starbucks cappuccino och en väldigt god macka med ham & cheese på. Nisse klagar på att min blogg är tråkig så ni får skriva vad ni vill läsa om där hemma och vad ni vill ha bilder på. Nu ska vi kila ner och ta ett dopp i poolen.

Cappuccino och ham & cheese

Sara äter sin frukost

Pappa sätter på Lena bakifrån

Tröjorna vi ska ha på oss när vi hejar på Emilie

Jag tog farfars tröja eftersom att han skulle ha en Sverigekofta istället

Godmorgon godmorgon ..

Nu är vi bokstavligt talat uppe med tuppen. Vi vaknade klockan 5 och kunde i somna om, helt otroligt. Nu sitter jag och pappa vid vars en dator och skriver lite. Faster Mona där hemma vill att jag ska skriva i min blogg nu eftersom att hon saknar oss och vill veta vad vi gör. Jag kan säga att vi inte gör allt för mycket nu. Alla andra sover nu och vi är dumma nog att vara vakna. Vi ska snart dra ner till gymmet och träna lite, skönt ska det bli. Senare ska vi till ett stort varuhus med massa outlets och vanliga affärer. Där finns både Victoria Secret och Forever 21. Ikväll börjar Emilie tävla, vi ska dit och heja med Sverigkläder. Hoppas att det går bra för henne. Eftersom att jag inte har hunnit ta några nya bilder idag så får ni kolla på gårdagens typiskt amerikanska och feta frukost.

Mickes frukosttallrik

Johannas tallrik (hennes fula Sverigefingrar fick också vara med)

Dag 2 på tripp genom Orlando

Det tog längre tid än vad vi trodde för att hitta till bowlinghallen. Vi körde på en lång (och då menar jag verkligen lååång) väg vid namn Colonial drive. Vi stannade till vid en mack för att fråga var på vägen hallen låg. Polismannen berättade för oss att det var väldigt lång väg kvar. Macken låg på nummer 2500 och bowling låg på 10749 så det var en bit kvar som vi fick köra mitt i en lång bilkö. När vi väl var framme hälsade vi på Emilie och åt lite lunch. Jag åt den godaste salladen jag någonsin har ätit - kyckling Ceasar sallad. Den såg vädligt enkel ut, men smakade underbart. Efter det gav vi oss ut på ett litet äventyr och kollade i några småaffärer. Vi struntade i de stora klädesaffärerna idag eftersom att klockan började bli mycket. Vi avslutade i den stora Nike factory outleten som ligger bredvid vårt hotell. Nu ska vi snart gå och äta middag sen ska vi köpa en film på vårt rum. Det står mellan en adult movie eller "21", hm ..

Sara och Lena nyvakna

Gamlingarna slappar på hotellet

En liten ödla utanför hotellet

Poolområdet

Självklart finns Pizza hut även vid poolen, så att folk slipper röra sig för att hämta sin fettdypande pizza.

Utanför hotellet

Världens godaste Ceasar sallad

Bowlinghallen, sjukt stor

Regnet forsade ner och blixtarna slog till ett tag sen blev det klart igen

Riktigt coola färger på husen

Sara offrar sina 25-centare för att mata de hagalna ankorna

Ett sött litet barn som satt i bilen bredvid på parkeringen. Han blev glad när han såg oss

Mina nya träningsshorts

Mina andra shorts

Fler bilder på hotellet efter frukosten

Nu har vi varit nere på hotellet och ätit en fet frukostbuffé. Tur att man inte behöver äta där varje dag, lite fläskig buffé. Vi har precis hyrt en 12 manna bil för hela veckan som ska ta oss dit vi vill. Vårt första stopp idag är bowlinghallen där Emilie är. Vi ska lämna knäckebröd som landslaget ska ha. Idag är det bara träning så vi ska förhoppningsvis inte stanna där så länge. Jag och Sara vill ut på stan och shoppa nu. Hoppas att ni har det bra där hemma!

Bilder på hotellet och poolarna

Godmorgon Sverige!

Framsidan på hotellet (kommer bättre bilder senare)

07.20 (13.20 svensk tid)
Uppe med tuppen idag!
Vi gick och lade oss tidigt igår för att vi skulle vara pigga idag. Och det var vi! Jag vaknade konstigt nog första av alla och gick in och väckte det andra rummet där Micke, Johanna och Nisse sover. Nu ska vi snart gå på äventyr och leta efter ett trevligt litet frukostställe. Det ser ut som om vädret tillåter shopping idag, yeey!

Tekniska Micke på deras hotellrum

Framme i Orlando

Nu ligger förmodligen alla ni där hemma och sover. Vi har precis anlänt till hotellet vilket är mycket fint. Vi hade en turbopilot som flög oss från Philadelphia så vi var framme 40 min tidigare än planerat. Nu ska vi snart gå ner och äta lite mat. Vi fick ingen mat när jag skrev att vi skulle få det. Vet inte om det var någon problem med flygningen eftersom att flygvärdinnorna satt ner med säkerhetsbältena på under resans första halvtimme. Ska ta fler bilder på hotellet senare som jag ska lägga in innan jag somnar eller imorgon. Längtar till imorgon. Om det blir fint väder ligger vi antagligen och glassar vid poolen, om inte så blir det shopping.

Jag bjuder på en ful bild på mig och Johanna

På flyget mot Orlando

22.45 svensk tid (16.45 här) 17 juli

VI ÄR I AMEEEEEERIKA!!

Nu har vi gjort vår sista mellanlandning i Philadelphia efter en 9 timmars lång flygresa från Arlanda. Men nu blev helt plötsigt klockan inte så mycket mer så vi hinner leva livet lite innan vi ska gå och lägga oss på hotellet. Denna resa mellan Philadelphia och vårt slutmål Orlando ska ta ca 2,5 timmar. Jag sitter här och tittar ut på vingen så att den inte ramlar av innan vi är framme. Nu ser jag att maten är på väg mot oss. Det enda de gör här på flygplanet är att servera mat. Köpte en bok på Arlanda innan vi åkte iväg som heter "PS. I love you". Har velat se filmen ganska länge, men det är väl som man säger: böcker är alltid bättre än filmer. Nu måste jag kila innan jag spiller ut mitt isvatten över min dator. Varma hälsningar från ett svettigt flygplan

Johanna sover på flygplanet.

Bilden blev inte så bra eftersom att solen stod
på men den är i alla fall tagen från flyplanet.

Arlanda flygplats

08.35 svensk tid 17 juli

Vaknade i morse av att klockan ringde 04.20. 04.30 stod Christoffer utanför Tobias hus för att hämta upp mig. Sen bar det av till Övre för att bli upphämtad av en minibuss som Affe hade fixat till oss. Bussen tog oss till Sturup där vi skulle åka vidare till Arlanda, där jag sitter nu och skriver. Kan inte koppla upp mig på något trådlöst nätverk än så jag skriver på word så länge. Vi sitter på en liten mysig pub och väntar på att vi ska ta nästa flyg. Nästa flyg vi ska ta ,som går till Philadelphia, stiger upp i luften 11.05. Medan jag skriver detta är klockan 08.35 så det är lite tid kvar. Tänkte gå en runda i affärerna nu och kolla läget. Förresten så hann man inte blinka innan vi anlämnde till Arlanda, jag fick slänga i mig frukosten. Nästa resa tar ca 8 timmar, får försöka att sova på flyget. Har installerat The Sims på datorn som tidsfördriv. Och detta skriver jag med soliga hälsningar från Arlanda

inte många timmar kvar ..

Imorgonnatt åker jag till Orlando, Florida, USA. Ser väldigt mycket fram emot det. Kommer att få stiga upp vid 3 på natten för att sedan åka till Sturup och därifrån till Stockholm där vi ska göra vår första mellanlandning. Efter det tar vi flyget vidare till Philadelphia och gör vår sista mellanlandning. Därefter kommer vi till vårt slutmål .. Orlando! Längtar något otroligt mycket men det sjukaste är att jag inte har börjat packa än. Annars brukar jag börja packa veckan innan. Jag tror att man bara längtar mer om man packar tidigt. Jag får i alla fall börja med det ikväll. Har skrivit en liten packlista så att jag inte glömmer det nödvändigaste. Kläder behöver man inte så mycket av för det ska vi köpa där. Johanna fick en bild av hennes syster innan som åkte ner där idag. En bild på henne, hennes kompis och Carola. Så Carola är också på väg ner till USA, haha.
Jag kommer att blogga därifrån också när jag får tid över. Förmodligen på natten innan jag går och lägger mig, så håll ögonen öppna! Nu ska jag gå och vila lite sen börjar packningen. Puss

En varm sommarkväll ..

Igår hade vi en trevlig sommarmiddag hemma hos Louise med laget. Hon bjöd på grillat och sånt mumsigt. Hon hade även gjort en stor och fin frukttallrik med körsbär, melon, annanas, banan, nektarin, vindruvor m.m. Till det åt vi glass. Riktigt härligt väder och bad i poolen!
Om 11 dagar bär det av till Flooooorida ..